Sebastian - Surfbradan 0-2

Ok, senast var vi i kambodja pa en strand. saker som har forandrats? nytt land.
Bali pa en strand...

Resan hit var allt annat an kort, forsta flyget till kuala lumpur han vi med, sen hade vi 20 timamr att fordriva pa flygplatsen. Jag som alskar flygplatser hade inga problem med det, men spec lin holl pa att do av tristess och dom andra var inte helt lika hypade som mig heller. men naten den flot pa, even och jag satt och tog det lungt pa en grasmatta och vantade pa soluppgangen (missade den) medans som  andra sussade gott inne i vanthallen. fyget gick antligen vidare och nu ar vi antligen framme. det kanns som det kommer bli svart att toppa bali nu nar jag bara varit har en dag, men vi har ju typ en manad till efterat som vi kabn forsoka pa.

Vi checkade in, standarden har ar ju inte varldens basta. mitt ola o calles rum hade ju dock inga kackerlackor, en toalettstol och 3 sangar. Even lin o lisettes rum kontrade med en fungerande takflakt och ett helt eluttag. Nu har vi flyttat vidare och dar vi ar nu har vi en valdig varan som husdjur, ni kommer fa se kort pa den senare (om ca 50 dagar)

Sen blev det ju saklart surf som overskriften antyder, Sjukt roligt. Dock ar ju ja san som efter att ha klarat mig bra langt in och tillochmed lyckats ta mig upp nagra ganger vill ta det ett steg langre. sa jag hoppar upp pa bradan o paddlar ut langre ut dit surfarna haller till...
Jag lyckades inte fanga forsta vagen, den fangade mig. Nosen pa bradan hamnade lite under vattnet, o da blir det ganska likt en katapullt nar vaen trycker pa baksidan. Jag insag att jag maste halla i mig sa jag kan halla emot nar vagen drar ivag bradan, sa jag staller mig upp snabbt. Misstag 1
Bradan gjorde inte alls som jag tankt och foljde med vagen utan den hade tydligen skjutits rakt upp i luften nar jag foll av. Jag kommer upp och hinner inte fatta nagonting innan jag far bradan rakt uppifran i huvet, de va spannade...
Saklart fortsatter jag att gora samma misstag manga fler ganger och kommer antagligen att gora det imorgon ocksa. En av gangerna traffade bradan min fot pa ett helskummt satt som gjordenagot sorts krossmarke over foten. Misstag 2, men men hoppas jag klarar mig battre imorgon. om inte sa hoppas jag att jag klarar mig battre i overmorgon, jag har ju anda 3 veckor pa mig.

◊Sebastian

Kommentarer
Postat av: Helene Brandtberg

Härligt på Bali förstår jag. Ta det lugnt med solen så ni inte får blåsor igen. Låter inte så trevligt med alla husdjur. Ska ni bo där i alla veckorna ni är på Bali? Häftigt med surfing men ta det lugnt så du inte skadar dej och se upp för hajar. Vi hörs. Kramar mamma.

2010-04-18 @ 15:56:19
Postat av: A

Vad är så farligt med kackerlackor egentligen? Helt allvarligt brydde jag mig inte ett dugg om dem på våran resa, inte ens när de klättrade på sängen. Och ödlor på rummet är helt klart ett plus.



Och varför ska du surfa när du kan DYKA? u-tubade lite bali-dyk och se till att göra iaf något dyk! kommer idiotförklara dig om du inte gör det.



Tat lugnt o hare bra! OCH DYK!



(ps. dyk!)

2010-04-18 @ 21:38:34
Postat av: Emma

jag vill också ha en varan :O tycker du kan ta med den hem ! haha :P hoppas det går bättre med surfandet snart ^^



puss och kram

2010-04-19 @ 09:44:56
URL: http://emmanyren.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Hört ordspråket "man lär sig av sina misstag"? det verkar tydligen inte gälla alla:P Hade bäst o se till o komma hem snart, grillen i väsby väntar på dig.

2010-04-19 @ 19:37:31
Postat av: Christoffer

Ey bror var har du tagit vägen? Surfat iväg utan att kunna vända brädan? Dags för en update snart, mamma börjar bli orolig också. Maila mig, vi måste prata studentpresent till lillebror.

2010-04-28 @ 18:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0