The Three Gilis

Vi tog oss ifran kuta till batangbai dar vi stannade en natt och dansade till ett lokalt band som hade en kyl med ol och en litenbardisk nere mot stranden pa gatan. finaste snorklingen i mitt liv var i blue lagoon 10 min sprangmarch ifran vart hotel. sen delade vi upp oss nar vi kom till lombok, grabbarna fortsatte direkt till gili menu och flickorna tog lite "girltime" sa vi satte oss pa baten, dar traffade vi en kille (local) som tog oss till finaste stallet att bo, fin bungaloooo av bambu, helt perfekt.

En promenad runt on tog oss ca 1,5 timme med 3 stopp for bad. det ar paradiset. pa kvallarna sitter alla som jobbar pa stallet pa stranden o spelar gitarr o sjunger och jammar med alla som vill. fin snorkling aven har ute.

Dag 3 pa meno sa kom flickorna tillbaka fran sitt aventyr och jag calle lin och lisette borjade med dykcertet.
Nu 3 dagar senare ar vi klara, vi har gjort 4 dyk o sett allt ifran skorpionfisk till havsskoldpaddor. helt underbart.
Vi tog oss vidare direkt efter kursens slut for att ta oss till gili trawangan och fira fullmanen. det blev en festlig kvall som ledde fram till en riktigt seg dag idag.

Det ar det korta verisionen...

Forlat mamma att jag inte har ort av mig var 7e dag som jag lovat, men ibland horde jag av mig oftare sa jag sparade ihop till en liten buffert som jag valde att anvanda nu. men nu ar jag back on track.

tiden borjar rinna ivag, med drygt 41 dagar kvar kanns det som att en eventuell hemresa kommer allt narmare for varje dag. veckorna forsvinner men jag e inte bitter. det ska bli kul att komma hem o ha lite snobollskrig om 1,5 manad...

◊sebastian

Kommentarer
Postat av: Helene Brandtberg

Skönt att äntligen höra av dej. Ni verkar ha det fortsatt underbart. Vad kul med dykcertet, hoppas du får nytt av det resten av resan. Håller med dej att tiden går fort snart har vi dej hemma igen. Det ska bli kul att se dej och höra om alla era äventyr.

Ha det bra till vi hörs SNART igen. Hälsa alla.

Kramar mamma

2010-04-29 @ 18:28:20
Postat av: Helene Brandtberg

Skönt att änligen höra från dej.Ni verkar ha det underbart. Kul med dykcertet och hoppas ni får nytta av det resten av resan. Ja, tiden går fort och snart har vi dej hemma igen. Det ska bli kul att träffa dej och höra om alla era äventyr. Ha det så bra . Vi får höras SNART igen. Hälsa alla. Kramar mamma.

2010-04-29 @ 18:38:29
Postat av: Helene Brandtberg

Oj då! Det blev visst lite fel när tekniska mamma skulle skicka iväg kommentaren. Jag trodde inte den var ivägskickad så jag skickade en gång till och då blev det visst dubbelt. Men som man brukar säga -bättre en gång för mycket än en för lite.

Mamma

2010-04-29 @ 19:18:45
Postat av: Emma

jag är ledsen att behöva göra dig besviken sebbe men här hemma finns ingen snö ;P mohaha. saknade dig på valborg, hade ingen att ha sockervadd-ätar-tävling med haha. pontus har lurat in mig på att sitta i sekretariatet idag under tävlingen i folkparken, mälartouren eller vad det va :P och nilo försöker vå med mig i frisbeen också haha. jag får väl joina eran sektion som supporter snart haha :P ska bli kul när du kommer hem sen :)



puss och kram

2010-05-02 @ 07:06:09
URL: http://emmanyren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0