Guilin och resan dit

Ok nu är det väll dags att skriva lite,
resdagboken har ju inte fungerat något vidare, sa vi provar har istallet...



Vi är nu i Guilin, shanghai har vi lämnat bakom oss, men sissta dagarna där var verkligen sköna, vi tog det lugnt, en promenad till old town, en till art district och sissta dagen tog vi med oss vårt nyforvärv Ola upp i det nu högsta huset I shanghai. Vi tog gratisvägen upp till en hotelbar istället för att betala massa pengar för att komma till panoramavåningen högst upp. 87 landade vi på, men oj va högt det är, de sissta 13 våningarna hade inte gjort någon som hellst skillnad

Tåget till Guilin. Det enda possitiva var väll att det var intressant, inte så farligt sissta timmarna innan vi kom fram och BILLIGT. Vi var såklart de enda engelsktalande på tåget, de enda ickekineserna på tåget. Vi satt inklämda runtom I vagen ibland alla kineser, sätena var rygg mot rygg på dom bakom, alltså inte fällbara. I början gladdes vi åt att det iallafall var säten och inte bänkar vi fick sitta på, men vilken pers... I skrivande stund, morgonen den 21e, så har jag sedan eftermiddagen den 18e bara ätit två skålar nudlar och en hambugarmeny, jag har äntligen fått sova, det var lite av en bristvara pa tåget, sa var även att sträcka ut benen eftersom att det satt en liten kines mitt emot mig väldigt nära. Jag satt med magknip stor del av natten, toan var såklart ett väldigt groteskt hål I golvet sa diare var det jag var mest rädd för. Evev är fortfarande lite halvkraslig och dålig I halsen, Lisette låg en hel dag I tandvärk, hon ska få en visdomstand, det gjorde att hennes mun svullnade upp I dubbel storlek en dag. Men ok nog om tåget, vi betalade 200 spänn for en tågresa pa 22 timmar, vad hade vi räknat med???


Guilin, jag fick en lyckoträff pa ett internettcafe där jag hittade en som kunde engelska, dom verkar vara mycket sämre på det här I Guilin, han hjälpte med skriva addresser jag behövde pa kinesiska, och så visade han oss pa kartan vart vi skulle, inga problem för oss. Vi hittade vandrarhemmet, Här bor vi nu I ett 6 bäddsrum, vi får till och med tandborste och tandkräm pa rummet, vi betalar den ofattbara summan av 10 Yuan per person, Det motsvarar 10KR!!! Vi har saklart dusch och toa pa rummet och allt verkar jättefint här. Helt sjukt, 10 kr...


Alla får ha det sa bra som vi har det!!!


◊Sebastian


Kommentarer
Postat av: marika

Hallå där!

Kul att veta att ni har det bra även om det verkar va lite upp o ner ibland. Men kan ju va värt det på en sån resa =)



Just det, Viktor bad mig fråga en sak. Är riset i kina lika mjukt som man gör det här eller äter dom det knaprigare? Han tänkte på att det alltid står för lite tid för kokningen på rispaketet. =P



Ha det jättebra! =D

/marika

2010-03-23 @ 12:44:34
Postat av: Emma

två skålar nudlar och en hambugermeny? du som redan är så tunn, det kommer ju inte finnas nåt kvar av dig när du kommer hem ;P

kul att läsa att ni har det bra iaf :)



puss och kram

2010-03-23 @ 12:46:45
URL: http://emmanyren.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Häftigt, vilka äventyr!! Det är så´n skit man kommer ihåg!! :-DD. Låter så himla kul & spännande, är inte ett dugg avis! /Fortsätt ha det bra,äventyra mera....& var rädda om er./Kram Kerstin

2010-03-23 @ 12:49:10
Postat av: Anonym

Riser kan vara lite hur som hellst, oftast valdigt klibbigt, ibland ihopmosat till grot, men ibland e de hart o jeeevligt klutigt med pinnar >P

2010-03-23 @ 14:02:12
Postat av: Anonym

HAHA (simpson-ton)



Jag har hittat din blogg din filuris



kl. ar 22.22 ready for take off to Vietnam in 38 minutes? I AM!!!! :)

2010-03-23 @ 15:23:09
URL: http://nutellaimin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0