Vietnam

Vi kom altsa tillslut ut ur kina efter en annu varre resa an den med hard seat. Vi hade bokat en nattbuss som var forst 3 timmar sen, sen nar vi kom pa blev vi hur glada som hellst eftersom vi sag att det var sangar pa bussen. vi blev dock lite mindre glada nar vi insag att det bara fanns 2 sangar lediga, sa vi 6 lag snallt i en stor hag och delade pa 2 sangar, jag och even lag pa golvet. vi kom till gransen nastan 5 timmar for sent och sen gick det gallant nagoin timma. Ut ur Kina in i Vietnam, helt utan nagra problem!! Turen var dock inte slut an, klockan var narmare halv 1 och vi hittade en buss till Ha Long som skulle ta 1,5 timma, vi beslot oss for att ata mat nar vi kom fram istallet for att kunna ta det lugnt nar vi ater och sa vidare. SAKLART topg ju bussen lite langre an beraknat och 6h senare kom vi antligen fram, vid den tidpunkten hade jag dodat for en matbit.

Ha long ar dock inte nagon speciell hojdpunkt, batturen vi tog som alla turister gor va jattebra, fint landskap, lyxig bat med superb mat, men just ha long city var inget att hanga i granen. sa efter tva natter pa hotel, en pa en bat sa tog vi oss in mot huvudstaden. Hanoi ar det farligaste stallet pa jorden enligt mig. Det galler mest nar man ska forsoka ga over ett overgangsstalle, 145 miljoner mopeder overallt, bilarna bara kor och det ar ett under att det bara dor 11000 om aret i trafiken har varje ar.

Jag skulle ljuga om jag sa att vi gjort nagot av varde i hanoi an sa lange, det ar saklart en definitionsfraga men om jag sager sahar. Mamma kommer inte tycka att det vi gjort ar vettigt... Vi hamnade pa THE DRIFT Backpackerhostel och har leker livet. Billig ol, billig mat, billigt boende. Mycket skona folk och vi har haft pool turneringar nagra kvallar i rad som i slutandan leder till att vi sitter i cafet eller pa gatan och fortsatter dricka. Dagarna har varit valdigt konstruktiva, igar var jag 25 meter utanfor hostelet en gang nar jag kopte vatten. efter det sa har jag hallit mig mindre an 5 meter ifran hostelet hela tiden. Dagen innan traffade vi tva norrkopingsbrudar, hanna och ylva. Dom drar sig till fillipinerna nu nagon dag sen ska anna sluta upp med oss.

Vi har faktiskt for fosta gangen borjat planera varan resa, sa planen ser ut sahar (mest for mammas skull) Inatt flyger vi ner till Nha Trang, stranden nagra dagar. Dock har vi bara till den 8e pa oss att komma ut ur vietnam, sa vi drar oss vidare nordvest till cambodja, stannar dar till vi ska dra oss vidare en bit soder ut BALI!!!!
Bali stannar vi nog pa i 3 veckor eller nagot, far se lite hur det blir. Sen har vi Thailand och Laos kvar, mallaysia tror jag vi far ta en annan gang, vi ska mellanlanda dar, det far racka for denna gang.

Nu har vi hittat ett stort shoppingcenter, sa efter lite kulturella besok till sevardigheter och historiska fangelser sa blir det alice i underlandet i 3d i eftermiddag.

Jag tror det var allt for denna gang, eller just det,  30 GRADER OCH SOL!!!


◊Sebastian

Kommentarer
Postat av: Emma

30 grader och sol!? jävla unge ;P stryk ska du få när du kommer hem ;P puss

2010-03-31 @ 16:20:38
URL: http://emmanyren.blogg.se/
Postat av: A

Skönt att du överlevt resorna och mopederna. Minns att det var ett jävla kaos på Bangkoks vägar också, blev imponerad av att de lyckades få något sorts flyt på röran. Blir sugen på att resa själv igen när jag läser skiten du skriver, MEN DET KAN JAG JU GLÖMMA! stej kool.

2010-03-31 @ 20:57:37
Postat av: Oleszko

Backpackerhostels is the shit! Vem behöver gå utanför? Allvarligt. Kanske stranden i ert fall då :D

2010-04-02 @ 18:45:30
Postat av: Farbror Stefan, Annika och 08-kussarna

Kul att det är bra överallt....

Kul å läsa, ser fram emot bilder när du är hemma igen....

Anton hälsar att AIK äger!

2010-04-10 @ 18:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0