Tubing

Vi drog oss vidare ifran huvudstaden upp till vang vieng dar den omtalade tubingen borde finnas...

Tubing: flera hundra backpackers pa traktordack som glider ner for en del av en flod, kantad av barer med hinkar av dricka. Dom kastar ut linor till folket for att kunna dra sig in till barerna och dansa eller vad man nu skulle kunna gora i det tillstandet. Dom har linbanor som leder ut i vattnet och stora gungor, elelr mer trapetser som man kan klattra upp och anvanda. Sakerhet ar ett ord som inte riktigt finns i laos.

Ja vi borjade med en lugn kvall innan vi dagen efter gav oss ut pa vara dack. free shots ar en ganska vanlig skyllt men jag holl mig mest till lianerna.
och bara for att jag gillar att gora mamma orolig kan jag saga att, ja saklart skadade jag mig, nar lyckas jag inte gora det? men jag dunkade i bottnen, saklart var det inte tillrackligt djupt dar man landade och en gang blev det lite for mycket fart och lite for lite bromsstracka. men nu ar min hal nastan normal storlek igen sa inga problem dar inte.
vi traffade folk med djupa sar pa benen och groteska sarskorpor, en kille som gjorde magplask och hostade blod nagon timme, men annars sa ar det ganska sakert... Det ar ett valdigt roligt satt att fordriva dagen och pa kvallen fortsatte man bara pa land.

Men mamma... vi har akt darifran nu ;)

efter 6h i en minibuss har vi tagit oss otroliga 20 mil, det var saklart inga problem med bussen eller med vagen, bara det att det ar dom tiderna som galler har i laos, nu ar vi iallafall i en stad som heter... loangprabang eller natt (lin forsokte beratta vad de hette, nagot liknande allafall) imorgon kanske vi hittar pa nagon utflykt eller liknande. annars kommer jag mest sitta ner, ata, ligga ner ett tag kanske, ata lite till, dricka nagon cola eller liknande. Hanna ar sjuk, ola mar inte bra, lin har problem med orat sitt och calle ar som vanligt bara seg... Men imorgon far dom ma battre da ska alla vara pa topp...

Ja hade vall inte sa mycket att skriva igentligen, borjar lite smatt fa panik over tiden som ar kvar. inte ens... jo 3 veckor och nagra fa dagar... och om nagra dagar ar det bara 3 veckor kvar sen annu mindre!!! 

Men jag lever och mar bra!

◊Sebastian 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas din kropp håller efter "traktordäcksköret".

Du behöver nog komma hemåt o vila både ut och invärtes delar av kroppen.

Tyvärr går tiden fort o snart bär det hem till Sverige igen men du kommer till grillsäsongen. Du är välkommen till våran altan o grilla.

Ni håller väl koll på hur det utvecklar sig i Bangkok, oroligheterna är långt ifrån över där.

Smart drag är att åka direkt till flygplatsen o fara hemåt, eller byta stad.

Kram Moster Anne

2010-05-14 @ 10:08:52
Postat av: Helene Brandtberg

Varför kan du inte ta det lite lugnt när du är borta. Tur att du snart kommer hem så man slipper vara nervör för dej. På bilderna jag sett förstår jag nästan att ni har blivit sjuka efter er flodfärd. Bra att ni åkt vidare, förhoppningsvis till lugnare ställe. Som Anne skrev så är det ju oroligt i Thailand igen. Håll er informerade om läget där och var försiktiga. Åker ni dit snart? Nu är det som sagt var nästan bara tre veckor tills vi ses. Ha det bra och ta det lugnt, inga mer skador nu , tack.

Kramar mamma.

2010-05-14 @ 18:02:10
Postat av: Albin

tubing låter rätt supervidrigt. Surt att du skadade dig, men jävligt högstadie-tuffing att skada sig av att hoppa från en lian! ;)



"vi traffade folk med djupa sar pa benen och groteska sarskorpor, en kille som gjorde magplask och hostade blod nagon timme"

tyska/brittiska party-dudes som visade upp sina skador och skröt för varenda kotte på floden??



Men hare fortsatt bra. Tänker på dig! Jeppe hälsar!

2010-05-14 @ 19:39:26
Postat av: Emma

låter ju härligt hörrö du, skönt att du kommer hem snart ;P glöm inte kolla din facebook. har skickat ett meddelande till dig där! puss

2010-05-18 @ 00:05:30
URL: http://emmanyren.blogg.se/
Postat av: Bella

Scheisse!!! Det är stället jag pratade om!!! Ahhhhhh, det verkar som himlen ;)

2010-05-28 @ 21:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0